TIL PROFESSIONELLE



TID TIL SPECIALISERING?


Jeg tilbyder en række ydelser til fagprofessionelle i de almene- og specialiserede tilbud, skoler og uddannelsessteder, der ønsker inspiration og værktøjer til forældresamarbejdet og den specialiserede indsats for de (ofte) sårbare børn med særlige læringsforudsætninger.


Måske er I som skole i færd med at udvikle mellemformer, hvor I integrerer specialpædagogiske greb i almenundervisningen - eller måske arbejder I med særskilte indsatser for elever med særlige behov?


I har sikkert hørt om Barnets Lov - og er måske også blevet nysgerrige på den lovgivning og de regelsæt, der regulerer praksis og samarbejde om børn med særlige behov i dagtilbud og skoler?


Eller måske har I brug for et nyt fagligt værktøj, når I skal omsætte den pædagogisk-psykologiske vurdering (PPV), psykiatriens erklæringer, forældres og andres udtalelser til en god og realistisk plan for den støtte et barn skal have? Det er nemlig en svær (og ofte lidt overset) 'oversættelsesopgave' for pædagoger og lærere.


Endelig kan det være, at I gerne vil inspireres og have nye værktøjer til forældresamarbejdet, når det bliver svært eller der er bekymring for et barn.


Der er heldigvis viden og faglig sparring at hente - lige her! Kontakt mig og hør nærmere.


VEJEN TIL ET BEDRE SAMARBEJDE

Til almene- og specialiserede tilbud, dagtilbud og skoler skoler, der ønsker inspiration, ny viden og brugbare værktøjer til samarbejdet med forældre til udsatte eller sårbare børn.

SVÆRE SAMTALER OG SVÆRE MØDER

Til almene- og specialiserede tilbud, dagtilbud og skoler, der mangler inspiration, sparring og øvelse i at håndtere de svære og følelsesladede samtaler - og gerne vil være bedre til at holde møder.

PROFILEN OG DET GODE LÆRINGSMILJØ

Til almene- og specialiserede tilbud og uddannelsessteder, der mangler brugbare specialpædagogiske greb - og et konkret værktøj (profilen) til at 

 lave en plan og evaluere en fokuseret indsats.

LOVGIVNING OG REGELSÆT

Til almene- og specialiserede tilbud, der gerne vil opdateres på de væsentlige regelsæt der regulerer praksis og tværfagligt samarbejde om børn med særlige behov, herunder Barnets Lov.

unsplash