TIL PROFESSIONELLE



TID TIL SPECIALISERING?


Jeg tilbyder en række ydelser til fagprofessionelle i de almene- og specialiserede tilbud, skoler og uddannelsessteder, der ønsker inspiration og værktøjer til forældresamarbejdet og indsatsen for de (ofte) sårbare børn med særlige læringsforudsætninger.


Måske er I som skole i færd med at udvikle mellemformer, hvor I integrerer specialpædagogiske greb i almenundervisningen - eller måske arbejder I med særskilte indsatser for elever med særlige behov?


I har sikkert hørt om Barnets Lov - og det kan være, at I er blevet nysgerrige på den lovgivning og de regelsæt, der regulerer praksis og samarbejde om børn med særlige behov i dagtilbud og skoler?


Det kan også være, I brug for et nyt fagligt værktøj, når I skal omsætte den pædagogisk-psykologiske vurdering (PPV), psykiatriens erklæring, forældres og andres udtalelser til en god og realistisk plan for den støtte et barn skal have? Det er nemlig en svær (og ofte lidt overset) 'oversættelsesopgave' for pædagoger og lærere.


Måske er det samarbejdet med forældrene, der 'bøvler' allermest - og I har brug for inspiration og nye værktøjer, når det bliver svært eller der er bekymring for et barn, så I kan holde fast i den konstruktive dialog.


Der er heldigvis viden og faglig sparring at hente - lige her! Kontakt mig og hør nærmere.


VEJEN TIL ET BEDRE SAMARBEJDE

Til jer, der ønsker inspiration, ny viden og brugbare værktøjer til dialogen og samarbejdet med forældre til udsatte eller sårbare børn.

SVÆRE SAMTALER OG SVÆRE MØDER

Til jer, der vil være bedre til at holde (flerfaglige) møder - og til at håndtere svære og følelsesladede samtaler, med forældrene.

PROFILEN OG DET GODE LÆRINGSMILJØ

Til jer, der mangler specialpædagogiske greb - og et konkret værktøj (profilen) til at 

 lave en plan og evaluere en fokuseret indsats.

LOVGIVNING OG REGELSÆT

Til jer, der vil opdateres på de regelsæt der regulerer praksis og samarbejde om børn med særlige behov, herunder Barnets Lov.

HVAD SIGER ANDRE?


Jeg holder ofte gæsteoplæg eller underviser studerende, pædagoger eller lærere, der er ved at videreuddanne sig. Det er ikke altid jeg husker det, men jeg er blevet bedre til at efterspørge feedback. Jeg vil nemlig også gerne blive bedre, hele tiden.



'Med Lene får man indsigt i, hvordan en institution eller forvaltning opfatter sig selv, og hvordan en indsats optimeres eller skabes, Lene er super skarp i sine analyser og en dygtig kommunikator'.

— Jesper (pædagog, specialområdet)


'Du er den vildeste formidler, jeg tror det er det bedste jeg har oplevet længe, du er meget engageret og det var så spændende og stadigvæk tæt på den hverdag vi skal ud til. Tak!'

— Thor (pædagogstuderende)


'Lene, du er en dygtig underviser, den måde du har koblet teorierne med vores daglige undervisning, det er virkelig værdifuldt. Jeg har fået en masse brugtbart med og samtidig har du været god til minde os om, hvor vigtigt det er at lytte til børn og forældre, og at være kritisk og nysgerrig på egen praksis. Og tak for god vejledning'. 

— Maja (lærer, diplomstuderende)


'Det er en sand fornøjelse at samarbejde med dig om din undervisning på den pædagogiske diplomuddannelse. Det kræver sin dygtige fagperson at træde ind som underviser på en kompetencegivende videreuddannelse med et formål om, at de studerende også skal kunne udvikle deres praksis. Du kommer med en god kombination af en præcis fornemmelse af deltagerforudsætninger og behov, og en selvstændig opgavevaretagelse med faglig tyngde og samarbejde for øje. Jeg værdsætter den kombination i din faglige identitet, fordi alle mærker det og det nærer de studerendes læreprocesser helt enormt'.

— Trine (chefkonsulent, Professionshøjskolen Absalon)


'Lene har været gæstelærer flere gange på vores modul på pædagoguddannelsen, hvor hun har undervist om forældresamarbejde. Hun har givet et unik indblik i forældrenes perspektiver på samarbejdet med pædagoger – både i dagtilbud, skole-fritid og socialpædagogiske sammenhænge. Hun er en glimrende formidler og de studerende oplever at få nye perspektiver og praksisrelevante værktøjer med sig. Lene besidder en stor viden, hvor hun kombinerer erfaringsbaseret og forskningsbaseret viden om samarbejde med hinanden på en måde, som de studerende får stort udbytte af. Vi giver vores varmeste anbefalinger'.   

— Sisse og Jimmy (lektorer, Professionshøjskolen Absalon)


unsplash